Zgłaszanie naruszeń

Ustawa o sygnalistach

Ustawa o sygnalistach, przyjęta przez Sejm 14 czerwca 2024 roku, ma na celu ochronę osób zgłaszających nieprawidłowości w miejscach pracy.

 

Sygnaliści to osoby fizyczne, które zgłaszają naruszenie prawa lub ujawniają publicznie informacje o naruszeniu prawa, w zakresie podanym ustawie o ochronie sygnalistów, uzyskane w kontekście związanym z pracą.

Procedura zgłaszania naruszeń

Aby zgłosić naruszenie należy wypełnić Formularz Zgłoszenia Naruszenia, a następnie przesłać go w formie elektronicznej na jeden z adresów mailowych:

 

 

Zgłoszenie Naruszenia powinno zawierać jasne i wyczerpujące wyjaśnienie przedmiotu Zgłoszenia oraz powinno zawierać przynajmniej następujące informacje:

  1. datę oraz miejsce zaistnienia Naruszenia lub datę i miejsce pozyskania informacji o Naruszenia;
  2. opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia Naruszenia;
  3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy Zgłoszenie Naruszenia;
  4. wskazanie ewentualnych świadków Naruszenia;
  5. wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje Zgłaszający, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania Naruszenia.

 

Szczegółowa procedura zgłaszania naruszeń dostępna jest w regulaminie.

Do pobrania
Regulamin wraz z procedurą zgłaszania przypadków nieprawidłowości
Formularz Zgłoszenia Naruszenia